loading...
گروه فنی مهندسی طراحان زبل
طراحان زبل بازدید : 436 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست. تجلی ظاهری شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنیم به نوعی ترسیم کننده روحیه ساکنان آنها است و سبک‌های گوناگون معماری در وهله اول، چشمان نظاره گر و کنجکاو این ساکنان را به خود معطوف ساخته و سعی در جلب رضایت و خشنودی آنان دارد. در ادامه شما را با تعدادی از بناهای دیدنی و در عین حال عجیب از سرتاسر جهان آشنا می‌کنیم. شاید روزی شما هم تمایل داشتید آنها را از نزدیک ببنید، پس با ما همراه شوید.

طراحان زبل بازدید : 388 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
آرشیتکت و مهندسان نروژی به ایده بسیار جالبی برای ساخت هتل در شهر کوچک Andalsnes رسیدند.
محیط پیرامون این شهر کوچک از زیبایی خاصی برخوردار است و طبیعت آن میتواند باعث جذب توریست شود. طبق این طرح توریستها علاوه بر طبیعت زیبای این شهر برای اقامت در اتاقهای هتلی که بر روی ریل قطار حرکت میکند نیز به این شهر مراجعه خواهند کرد!
طراحان زبل بازدید : 433 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
جزایر نخل در دبی بزرگترین جزایر مصنوعی جهان هستند، آنها توسط نخیل که یکی از شرکت های ساختمانی در امارات هست ساخته شده است، این سه جزیره: نخل جمیرا، نخل علی جبل و نخل دیرا نام دارند. این جزایر به منظور جذب توریست توسط شیخ محمد این رشید آل مکتوم راه انداخته شده، هر کدام از آنها شبیه یک نخل می باشد. که راس آنها هلالی شکل است و هر کدام دارای محل اقامت و مراکز تفریحی رفاهی بزرگ می باشد.
طراحان زبل بازدید : 457 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

معرفی رشته مهندسی معماری - مقطع کارشناسی

درساختار جدید رشته معماری که بصورت کارشناسی ارشد ناپیوسته درآمده است، سطح کارشناسی به تربیت معمارانی با کارآیی عمومی حرفه ای اختصاص دارد. در برنامه ریزی این دوره نکاتی چند مد نظر بوده است که ذکر آنها در این مقدمه به اجرای هماهنگ تر برنامه در مدارس مختلف یاری می رساند. 

طراحان زبل بازدید : 479 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)


در حالی که بیمارستان‌ها در گذشته آگاهانه جهت مصارف پزشکی، جراحی طراحی می‌‌شدند امروزه می‌توان شاهد تغییر جهت به سوی انسانگرایی در امکانات بیمارستانی بود. بیمارستانهای امروزی بیشتر به هتل شبیه هستند. وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرح‌های سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر می‌شود و علاقه به اتاق‌های یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است

طراحان زبل بازدید : 516 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)


خلاصه :

رویكرد شكلی به آثار معماری از مباحث مطرح در معماری معاصر است، به‌گونه ای كه متفكران بسیاری با این رویكرد به تحلیل آثار معماری پرداخته‌اند. توجه به فرم اثر بدون‌توجه به مفاهیم شكل‌دهنده‌ی آن و تجزیه و تحلیل روند شكل‌گیری فرم از مهمترین مسائل در رویكرد شكلی هستند كه در این مقاله به آن پرداخته می شود و آثار معماری هادی میرمیران و بهرام شیردل با این رویكرد تجزیه و تحلیل خواهند شد .

طراحان زبل بازدید : 491 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)


اگر از نور كامل و طبیعی خورشید كه گستردگی و كیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر كنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است.
به خصوص نقش نورپردازی در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید. با افزایش كارآیی های صنعت برق و امكانات تكنولوژیك مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانكه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یك تحول در شناخت و طراحی معماری باز كرده است. این محصولات كه مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشكیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشكلی پیچیده تر از تامین كمی نور است. اگر چه لامپ های عریان قادرند نیازهای كمی نور را به آسانی مرتفع كنند، واضح است كه جنبه های دقیق تامین آسایش و نكات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره كار در تهیه و تامین نور نیست بلكه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مسئله اصلی است.

طراحان زبل بازدید : 418 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)


فرآیند رشد انسان ها، در کودکی، تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد. عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در 7 سال اول زندگی او شکل می گیرد، فرآیند رشد کودک در سال های اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است. فعالیت، به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک، رشد همه جانبه او را موجب می گردد. فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان باشد. تحقق این امر از طریق بکارگیری عناصر طراحی معماری که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد، امکان پذیر است.
طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود که تا مدرسه رفتن کودک مورد استفاده قرار گیرد، از این رو در طراحی فضاهای کودکان، شناخت کودک اهمیتی خاص می یابد و از آنجایی که کودکان دنیای تخیلی خاص خویش را دارند، بسیاری از آنان در سنین زیر 7 سال، دنیا را آنطور که باید باشد مجسم می کنند، نه آنگونه که هست و همین امر باعث می شود محیط کودکان آن فضایی نباشد که معمار بدون شناخت، آن را طراحی می کند. چنان که وقتی معماری بر نمودهای سنتی زندگی از طریق تفاوت های مفهومی تاثیر می گذارد، برخوردهایی مطرح می شود که قبل از آن به طور کامل پنهان بودند و این چنین است که آشکار و هویدا می شوند.

طراحان زبل بازدید : 576 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)




اصل حفظ بخش‌های ارزشمند فرهنگ گذشته یکی از راهکارهای اصلی توسعه فرهنگی در کشور ژاپن است؛ در این بین مساله مسکن و معماری مربوط به آن دارای اهمیتی ویژه در زندگی یک ژاپنی است.

طراحان زبل بازدید : 553 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)


هنر مینی­مالیست یا همان کمینه­گرا که نمود آن را در هنر می­توان از اواخر دهه 1960 پی­گرفت، روشی است که در آن زیبایی با شیوه­های ساده و حذف عناصر اضافی جستجو می­شود. طراحان این نوع معماری، در پی آن هستند تا فضایی آرام و بی­دغدغه را نصیب ساکنان و کاربران نمایند.

طراحان زبل بازدید : 460 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)


رنگ یكی از جالب ترین جنبه های دكوراسیون است. طراحان دكوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و تركیب آنها با یكدیگر را در هم شكسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دكوراسیون منزل به كار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در كاربرد رنگ ها در دكوراسیون رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دكوراسیون یك خانه مشكل تر شده باشد. اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد. امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساكنین خانه توجه می شود. هر یك از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یك پارچه كنفی رنگ پریده، یك رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند. در قدم اول كلیه لوازمی كه در منزل دارید و آنها را به خاطر رنگشان دوست می دارید در یك جا جمع كنید. این وسایل ممكن است عبارت باشند از یك روسری، یك سرویس بشقاب، صابون یا كارت تبریك و یا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. كتاب ها و مجله هایی كه در رابطه با تركیب رنگ هستند، تهیه كنید و با مطالعه آنها اطلاعات كافی در رابطه با ایجاد ارتباط میان رنگ های گوناگون كسب كنید.

طراحان زبل بازدید : 470 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)


اگر از نور کامل و طبیعی خورشید که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است.
به خصوص نقش نورپردازی در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید. با افزایش کارآیی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانکه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است. این محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشکیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است. اگر چه لامپ های عریان قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، واضح است که جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره کار در تهیه و تامین نور نیست بلکه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مسئله اصلی است.

طراحان زبل بازدید : 408 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)


در آشپزخانه های قدیم كه مانند امروز دارای كابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازی اغلب به وسیله یك چراغ آویز سقفی كه در مركز سقف آشپزخانه نصب می شد انجام می گرفت. چرا كه اغلب فعالیت های داخل آشپزخانه ( مانند آماده سازی مواد غذایی ) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می شد. اما آشپزخانه های امروزی با ردیفی از كابینت ها ، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات و در كنار دیوارهای آشپزخانه نیازمند شیوه دیگری از نورپردازی هستند. در آشپزخانه های امروزی قسمت اعظم كار در آشپزخانه بر روی سطح كابینت ها در كنار اجاق گاز و یا شیر آب و سینك ظرفشویی انجام می شود كه در اغلب آشپزخانه ها همگی در كنار دیوار قرار دارند اما هنوز چراغ های سقفی از وسط سقف آشپزخانه آویزان هستند ، در نتیجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زیر سایه خود مشغول به كار هستند و هنگام كار از نور كافی برخوردار نیستند. با توجه به تغییرات ساختار آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته ، ما در بخش هایی از آشپزخانه كه اغلب محل انجام كار محسوب می شود به نور كافی نیاز داریم. مانند سطح روی اجاق گاز، سینك ظرفشویی و سطوح روی كابینت ها كه برای آماده سازی وسایل آشپزی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نیاز به روشنایی در این اماكن، فضای كلی آشپزخانه نیز باید از نور كافی برخوردار باشد. همچنین در بسیاری از آشپزخانه ها بعضی از كابینت ها با درهای شیشه ای و به صورت ویترین ساخته شده اند تا از آنها برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و تزئینی استفاده شود. این كابینت ها نیز نیاز به نورپردازی داخلی دارند. به این ترتیب ما نیاز به یك مجموعه منابع نوری داریم كه هریك به صورت جداگانه قابل كنترل باشند.

طراحان زبل بازدید : 467 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)


امروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشی از خانه شده است كه اهل خانه در آن به سر می برند، این اتاق دیگر تنها مكانی برای تهیه غذا نیست و حتی آشپزخانه هایی كه بزرگ ترند، به مركز خانه تبدیل شده اند. خانواده برای استراحت در آنجا جمع می شوند، از دوستان خود در آن پذیرایی می كنند، تكالیف شان را انجام می دهند و غذا می خورند. آشپزخانه محیطی خودمانی، ساده و صمیمی است، اما از آنجا كه زمان زیادی را در آنجا سپری می كنیم، دوست داریم تا حد امكان جلوه ی آن دلنشین و جذاب باشد.

طراحان زبل بازدید : 444 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)


بناهایی‌ كه‌ به‌ دست‌ انسان‌ ساخته‌ می‌شود، جلوه‌هایی‌ از نگرش‌ او به‌ جهان‌ هستی‌ است‌ كه‌ مبین‌ قوّة‌ فكری‌ و ساختار فرهنگی‌ ـ اجتماعی‌ افراد آن‌ جامعه‌ است‌. این‌ برداشت‌ كه‌ معماری‌ می‌تواند دیدگاهی‌ طبیعی‌ یا مافوق‌ طبیعی‌ داشته‌ باشد در هر حال‌ خارج‌ از تأثیر محیط‌ اطراف‌ و اقلیم‌ جغرافیایی‌ انسان‌ نیست‌، لذا در بررسی‌ معماری‌ یك‌ بنا، ابتدا باید جهان‌ و جهان‌ بینی‌ سازنده‌ آن‌ بنا را مورد كنكاش‌ قرار داد تا بتوان‌ افكار و عقاید او را در حجمی‌ از آرایش‌ فضا مشاهده‌ كرد .

طراحان زبل بازدید : 409 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)


هندسه فركتالی وسیله و مفهومی نوین است كه امكان توصیف اشكل طبیعی را میسر كرده است. اشكال هندسی طبیعی نظیر كرات سماوی و درخت كاج را به آسانی می توان با كره و مخروط توصیف كرد ولی بسیاری دیگر از اشكال طبیعی بقدری پیچیده هستند كه حتی با تركیبی از اشكال اقلیدسی قابل توصیف دقیق نیستند. شكل گل‌كلم، توپوگرافی كوهها، سطح یك فلز در مقیاس های میكروسكوپی نمونه‌هایی از شكل‌های طبیعی هستند كه توصیف آنها تنها توسط هندسه فركتالی ممكن است.

طراحان زبل بازدید : 432 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)


 

بیایید کمی به قضاوت در مورد معماری کشورمان بپردازیم، ارزش‌گذاری درستی انجام بدهیم، معماری ایران در مقایسه با معماری دنیا، ببینیم که در چه سطحی قرار دارد و اینکه نقش معماران در سطح جامعه و دنیای حرفه‌ای چگونه تعریف شده است. اگر کمی به عقی برگردیم و دهه‌های 40 و 50 را بررسی کنیم، خواهیم دید که چگونه معماران بزرگی در فاصله کمتر از سه چهار دهه توانسته‌بودند آثاری را خلق کنند که بدون اغراق تا سالیان درازی به عنوان نمادهایی از ورود مدرنیته و مواجهه آن با معماری ایران خواهند درخشید.

طراحان زبل بازدید : 505 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)


 
 

هدف از معرفی نمونه خانه‌های ساخته شده، آشنایی با مفاهیم و روند طی‌شده در پس پرده و نحوه گذر معمار از روند طراحی تا ساخت آن است؛ مشکلات زیادی در طی طریق روند از ذهنیت تا عینیت وجود دارد و تنها با تلاش می‌توان طعم خوش‌آیند نتیجه را چشید! بدیهی است آشنایی با مراحل طی طریق شده توسط دیگران و دستیابی به راه حل آنها گامی فراتر پیش رویمان می نهد....
بنظر می‌رسد طراحی، تلفیق و هماهنگی با محیط زیست کار چندان دشواری نبوده، شاید تنها برپایه آگاهی و تکنولوژی روز استوار باشد. بنای مورد بحث در کشور فنلاند قرار گرفته که به لحاظ ملاحظات اقلیمی دارای آب و هوای سرد و دارای اختصاصات ویژه خود است.

طراحان زبل بازدید : 412 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)





تهران در كوهپایه‌های جنوب كوههای البرز مركزی قرار گرفته و شمالی‌ترین فرونشست ایران مركزی به حساب می‌آید. تهران در موقعیت جغرافیایی 33-51 الی 04-51 طول شرقی و 35-35 عرض شمالی واقع گردیده‌است. دشت تهران دشتی است با شیب تند از شنال به جنوب كه به وسیله بلندیها و فرونشست‌های شرقی- غربی به بخشهای گوناگونی از شمال به جنوب تقسیم می‌شود.

طراحان زبل بازدید : 429 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)




این قلعه مستطیلی در ابعاد 1440متر در 1280 متر ساخته شده و دیوار های آن به ضخامت 12تا 8 متر است مصالح به کار رفته در دیوار ها خشت های به ابعاد 12در 46 در 46 سانتی متر و چینه هایی ضخیم است، این بنای تاریخی که بزرگترین قلعه خشت وگل دفاعی جهان به شمار می رود در سمت شمال جاده ارتباطی ورامین به پیشوا قرار گرفته و در 4 جهت بنا، دروازه هایی به منظور فراهم ساختن امکان ورود و خروج به درون این بنای ساخته شده است. هم اکنون از چهار دروازه تنها دروازه اصلی که در شمال شرقی این گنجینه عظیم واقع شده هنوز پس از گذشت قرنها پایدار باقی مانده است . در وندیداد آمده است : « اهورا مزدا گفت آفریدم قلعه ای چهار گوش با نام وارنا » که کارشناسان ومتخصصان تاریخی این قلعه را همان قلعه ایرج ورامین می دانند.

طراحان زبل بازدید : 401 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 


هرجا كه تنوع طبیعی و انسانی - تحت سیطره زمان و تاریخ - درهم می آمیزد، نوعی از الگوهای زیستی شكل می گیرد، كه به نوبه خود می تواند استثنائی و منحصر به فرد باشد.

طراحان زبل بازدید : 467 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 


تخت جمشید فقط یك مجتمع و بنای شاهنشاهی نیست چه اگر چنین بود بخودی خود واقعه یی در تاریخ هنر و معماری جهان بشمار نمی رفت ، بعد از دو هزار و اندی سال كه می گذرد ، ساختمانهای عظیمتری بوجود آمده و شهرهای بزرگتری ساخته و پرداخته شده است ولی فراموش همگان گردیده و كسی را با آنها كاری نیست . دلیل پابرجایی و بلند آوازگی تخت جمشید در چیزی نهفته است كه درباره آن كتب و مقالات فراوان نوشته و چاپ شده است .

طراحان زبل بازدید : 407 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 


بنای پاسارگاد اولین پایتخت سلسله هخامنشیان است كه در قرن ششم پیش از میلاد‏ و به دست كوروش كبیر در فارس، خاستگاه پارسیان، ساخته شد. پاسارگاد در سال 2004 در فهرست آثار جهانی یونسكو ثبت شد. این مجموعه تاریخی عظیم در 138 كیلومتری شهر شیراز در استان فارس با یك فاصله 3 كیلومتری از جاده آسفالته شیراز _ آباده قرار دارد.

طراحان زبل بازدید : 418 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)




باغ ارم در شمال غربی شیراز، واقع در خیابان ارم بوده و از ضلع شمال غربی به بلوار دانشجو(خیابان آسیاب سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌تایی) محدود می‌گردد. بطوریكه از اسناد تاریخی بر می‌آید، باغ ارم تا سال 1325 ه.ش در خارج شهر شیراز و در سمت شمال غربی آن واقع بوده و اطراف آن بیابان و رودخانه و سنگلاخ بوده است. با گسترش شهر شیراز، به تدریج این باغ در داخل شهر و در شمال غرب آن قرار گرفت و هم‌اكنون با گسترش بیشتر شهر شیراز به سمت غرب، این باغ در شمال شهر شیراز قرار گرفته است. باغ ارم از ضلع شمال غربی به بلوار دانشجو (خیابان آسیاب سه‌تایی)، از شمال شرقی به بلوار ارم و در رأس شمالی به میدان ارم محدود می‌گردد. این باغ در دامنه كوه آسیاب سه‌تایی قرار داشته و در حدود 3-2 كیلومتر تا كوه معروف بابا كوهی، در شهر شیراز فاصله دارد.

طراحان زبل بازدید : 408 چهارشنبه 12 تیر 1392 نظرات (1)
 
بام ها بمنظور حفاظت ساختمان در برابر باران و برف و نگهداری لوازم مکانیکی طراحی شده‌اند. بام‌ها ساختمان را از هدر روی گرما و خیس شدن محافظت می کنند....
طراحان زبل بازدید : 464 چهارشنبه 12 تیر 1392 نظرات (0)


پیکاسو بیش از هر یک از نقاشان معاصر، نماینده هنر نقاشی نوین و تحولات آن است. اولین نامی که عموما از تصور نهضت جدید نقاشی به ذهن می آید نام اوست. بسیاری از نقادان، آثار پیکاسو را سیری در سبک‌های نقاشی نو شمرده و او را هسته اصلی این نهضت در شصت سال اخیر دانسته‌اند و وسعت دامنه و تنوع آثار او را در اشکال نامانوس و صحنه‌های نامتعادلش استقلال هنر، نیرو و جهش آن را مجسم می بیند. شاید هیچ کس بیش از پیکاسو مظهر تناقضاتی که در هنر نو به چشم می‌خورد نیست.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
اين سایت براي راحتي انجام پروژه هاي شما دانشجويان و مهندسین محترم ايجاد شده است. شما مي توانيد با يكي از شماره هاي فوق تماس گرفته و سفارش خود را بدهید و طبق نرخ های مصوبه گروه فنی مهندسی طراحان زبل پرداخت هزينه نماييد. شما حتی می توانید پروژه خود را از فروشگاه اینترنتی پروژه های دانشجویی عمران و معماری به صورت آنلاین خریداری نمایید. 09148908462 09148908461 Email:ashakib23@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • هزینه کاشت ابرو
  • سایت رباتک
  • فیلمدرس های طبقه بندی شده خودآموز انگلیسی
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • پیشبر سیویل (گلچین بهترین های مهندسی عمران)
  • امید به افق های روشن
  • پایگاه سرگرمی و تفریحی ثنا
  • نوشته های یه پسر دیوونه
  • همش هوس تو رو داره دلم
  • لاله های پرپر
  • دنیای قشنگ آیدا کوچولو
  • معماران بزرگ
  • خانه معمار
  • رسم نقشه اجرایی سازه
  • مهندسی سازه
  • انجام پروژه نقشه کشی صنعتی
  • انجام پروژه و پایان نامه عمران
  • پایگاه تفریحی سرگرمی قاصدک
  • عمرانکده سپاهان
  • پرتال تخصصی مهندسی عمران
  • دانشنامه عمران
  • طراحی داخلی رایگان
  • انجمن علمی دانشگاه صائب ابهر
  • وبلاگ تخصصی مهندسی عمران-مهندس خالدی
  • انجام پروژه رشته های معماری وعمران
  • خواندنی ها + دیدنی ها
  • محبوبترین پورتال معماری در کشور
  • پایگاه اینترنتی مجنون الحسین
  • ساوالان سازه
  • ▂▃▄▅▆ بــــــ روز ▆▅▄▃▂
  • مرجع تخصصی مهندسی عمران
  • ♥مرکز فروش cd و dvdرانا♥
  • صنعت ساختمان
  • مهندسی کشاورزی- گیاه پزشکی مشهد 91
  • مهندسی عمران
  • ورودی 91 مهندسی عمران لرستان
  • خانه عمران آبیز
  • دانشجویان عمران-دارالفنون(قزوین)
  • مهندسین جوان
  • حفاری و ژئوتکنیک
  • وبسایت تخصصی نرم افزار xsteel
  • شهرسازی دانشگاه بینالود
  • بانک اطلاعات مهندسی عمران
  • مهندسي عمران
  • مهندسی عمران مراغه
  • گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد مراغه
  • زون39 نقشه برداری
  • وبلاگ تخصصی مهندسی عمران(آلاچیق)
  • مرجع دانلود مهندسی عمران گچساران
  • معماران کاشان
  • گسترش موضوعات مهندسی عمران و معماری
  • وبسایت تخصصی کنکور کارشناسی ارشد عمران
  • دانشجویان معماری 89 دانشگاه آزاد ایلام
  • عشق و جوانی
  • وبلاگ خودم
  • انجام پروژه دانشجویی عمران
  • تورک معمار
  • پارس عمران
  • دانشگاه آزاداسلامي واحد مسجد سيلمان
  • بانك مقالات دانشجويي
  • مهندسي عمران و سازه
  • وبلاگ دانشجويان عمران دانشگاه آزاد تبريز
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    چند درصد از مطالب سایت برایتان مفید بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 273
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 367
  • بازدید ماه : 1,139
  • بازدید سال : 5,744
  • بازدید کلی : 334,899
  • کدهای اختصاصی