loading...
گروه فنی مهندسی طراحان زبل
طراحان زبل بازدید : 360 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (3)

 



فوم بتن

بتن از مصالح اصلی و بنیادین در ساخت ساختمان های کنونی است که می توان با ایجاد ترکیبات مختلف و افزودن مواد دیگر به ترکیبات کارایی آن را بالا برد . از جمله موادی که می توان برای افزایش کارایی بتن به آن اضافه نمود فوم ( ماده کف ساز با پایه پروتئین شیمیایی و گیاهی ) است .این نوع بتن علاوه بر داشتن مزایای بتن معمولی خواص دیگری مانند وزن مخصوص کم و مقاومت فشاری بالا را نیز دارا می باشد . سبکی این نوع بتن در سازه های ساختمانی باعث کاهش بار مرده ساختمان ، صرفه جویی در حجم خاک برداری و بتن مصرف شده در فوندانسیون ها و همچنین کاهش بارهای زلزله می شود .برای تولید این بتن از ملات ماسه ، سیمان ، ماسه بادی ، ملات فوم بتن ( از نوع پروتئین شیمیایی و گیاهی ) و افزودنیهای مجاز استفاده می گردد . این مواد توسط دستگاه های مخصوص ، مخلوط و تولید شده و برای استفاده آماده می گردد که توسط دستگاه های پمپاژ به علت سبکی به راحتی می توان بتن را به طبقات بالاتر انتقال داد . در نتیجه این عملکرد ، میزان دقت کلی مصرفی در این پروژه افزایش می یابد .

طراحان زبل بازدید : 436 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست. تجلی ظاهری شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنیم به نوعی ترسیم کننده روحیه ساکنان آنها است و سبک‌های گوناگون معماری در وهله اول، چشمان نظاره گر و کنجکاو این ساکنان را به خود معطوف ساخته و سعی در جلب رضایت و خشنودی آنان دارد. در ادامه شما را با تعدادی از بناهای دیدنی و در عین حال عجیب از سرتاسر جهان آشنا می‌کنیم. شاید روزی شما هم تمایل داشتید آنها را از نزدیک ببنید، پس با ما همراه شوید.

طراحان زبل بازدید : 413 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

تشریح کامل مراحل پی سازی


پی سازی چند مرحله دارد : 1. آزمایش زمین از لحاظ مقاومت 2. پی كنی 3. پی سازی پی وسیله ای است كه بار و فشار وارد از نقاط مختلف ساختمانو همچنین بارهای اضافی را به زمین منتقل می كند .
طراحان زبل بازدید : 446 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

مقایسهکارگر ومهندس

 

 

مهندس

کارگر

درآمد روزانه

هیچی تا آخربرج بعد!

20 تا 25 هزار تومان

کارکرد روزانه

8 تا 12 ساعت

6 تا 8 ساعت

ساعت خواب

4 تا 6 ساعت

10 ساعت شب + 2 ساعت ظهر

فاصله تا محل کار

10 تا 50 کیلومتر

5 تا 20 متر

درآمد ماهانه

300 تا 500 هزار تومان

500 تا 800 هزار تومان

مالیات

هرچیزوربرسه

هاااا؟!!

بیمه

40 تا 80 هزار تومان

!!

میزان تحصیلات

16 تا 20 سال

؟!!

وسیله کار

مغز + زبان+دست+خودکار+...

بیلفرغون

امید به زندگی

40 تا 50 سال

100 سال

راستی علم بهتر است یا ثروت؟

طراحان زبل بازدید : 976 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (1)

بادبند های کمانش ناپذیر BRB

 

امروزه استفاده از میراکننده های انرژی در سازه به منظور اتلاف انرژی زلزله مورد توجه فراوان قرار گرفته است. مزیت اصلی استفاده از میراگرها، جذب انرژی زلزله در اجزایی مجزا  از قاب سازه می باشد. این امر منجر به کاهش آسیبهای سازه اصلی در هنگام وقوع زلزله می گردد. در میان انواع مختلف میراگرها، میراگرهای هیسترزیس به دلیل هزینه کم، قابلیت اطمینان بالا و فقدان اجزای مکانیکی در آن از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.
طراحان زبل بازدید : 447 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)
مهر: معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تشریح آخرین نتایج تیم تحقیقاتی این پژوهشگاه از زلزله تبریز گفت: در این حادثه سازه های نوسازی چون اداره فرهنگ اهر و بیمارستانهای هریس و اهر نیز دچار تخریب های جدی شدند.
طراحان زبل بازدید : 697 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

مهم ترین ویژگی های یک سقف را می توان به ترتیب زیر برشمرد :

مقاومت و پایداری آن در برابر نیروهای وزن خود و بارهایی که قرار است سقف تحمل نماید که عمده ترین آن در بام بار برف می باشد ….

سقف

لطفأ ادامه مطلب را ببینید…

طراحان زبل بازدید : 489 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)


ساختمان ها سرپناهی مناسب جهت حفظ آدمی در برابر شرایط نامساعد محیطی به منظور تامین آسایش و راحتی هستند، لیكن حصول بخشی از این امر به استفاده درست از منابع انرژی بازمی گردد. استفاده مدبرانه از فن آوری های نوین ساخت وساز می تواند ضمن تحقق موارد یاد شده، به میزان قابل توجهی از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری كند.

طراحان زبل بازدید : 412 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)





تهران در كوهپایه‌های جنوب كوههای البرز مركزی قرار گرفته و شمالی‌ترین فرونشست ایران مركزی به حساب می‌آید. تهران در موقعیت جغرافیایی 33-51 الی 04-51 طول شرقی و 35-35 عرض شمالی واقع گردیده‌است. دشت تهران دشتی است با شیب تند از شنال به جنوب كه به وسیله بلندیها و فرونشست‌های شرقی- غربی به بخشهای گوناگونی از شمال به جنوب تقسیم می‌شود.

طراحان زبل بازدید : 429 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)




این قلعه مستطیلی در ابعاد 1440متر در 1280 متر ساخته شده و دیوار های آن به ضخامت 12تا 8 متر است مصالح به کار رفته در دیوار ها خشت های به ابعاد 12در 46 در 46 سانتی متر و چینه هایی ضخیم است، این بنای تاریخی که بزرگترین قلعه خشت وگل دفاعی جهان به شمار می رود در سمت شمال جاده ارتباطی ورامین به پیشوا قرار گرفته و در 4 جهت بنا، دروازه هایی به منظور فراهم ساختن امکان ورود و خروج به درون این بنای ساخته شده است. هم اکنون از چهار دروازه تنها دروازه اصلی که در شمال شرقی این گنجینه عظیم واقع شده هنوز پس از گذشت قرنها پایدار باقی مانده است . در وندیداد آمده است : « اهورا مزدا گفت آفریدم قلعه ای چهار گوش با نام وارنا » که کارشناسان ومتخصصان تاریخی این قلعه را همان قلعه ایرج ورامین می دانند.

طراحان زبل بازدید : 474 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)





گنجنامه، در یکی از دامنه های کوهستان الوند و به فاصله 5 کیلومتری جنوب غربی همدان، در دوره مصفای عباس آباد قرار دارد. در نزدیکی گنجنامه، چشم انداز زیبایی از آبشار گنجنامه و دره های سر سبز عباس آباد، تاریک دره و کیوارستان دیده می شود. تاریک دره نیز به دو شاخه تقسیم می گردد: در شاخه شرقی آن، تاسیسات پیست اسکی تاریک دره احداث شده است و در ضلع غربی تاریک دره، در خط الراس گردنه (گدوک)، جاده ماشین رو جدید با راه کاروان رو قدیمی یکی می شود. این دره عصر هخامنشیان، شروع جاده هگمتانه – استخر، معروف به " جاده شاهی" بوده، که هگمتانه را از طریق پیچ و خمهای تاریک دره، گدوک (دره)، ورد آورد علیا، شهرستانه، اشتران به تویسرکان، نهاوند، کرمانشاه، لرستان، تخت جمشید و فارس مرتبط می ساخته است. این راه، همچنین یکی از راههای ارتباطی همدان به غرب و جنوب کشور ( و میانرودان) یا بین النهرین (عراق امروزی) بوده است. به سبب آنکه هگمتانه، پایتخت تابستانی هخامنشیان بوده و در مسیر جاده شاهی قرار داشته است، داریوش اول هخامنشی پس از اتمام کار سنگ نبشه های بیستون، دستور نقر کتیبه کنونی گنجنامه را داده است. پس از او فرزندش خشایار شاه نیز به پیروی از او کتیبه ای در سمت راست و کمی پائین تر از سنگ نبشته پدر، بر جای گذارده است. ( حدود 500 سال ق – م)

طراحان زبل بازدید : 443 چهارشنبه 12 تیر 1392 نظرات (1)


عجایب هفتگانه جهان، شگفت ترین و بزرگترین آثار هنری معماریدوران باستان به شمار می آیند که فعلاً تنها یکی از این عجایب معماری وجود دارد و متباقی در مرور زمان از بین رفتند نخستین کسیکه در باره این شهکار های معماری تحقیق و کتابی نوشت آنتیپاتروس سویدنی است .

طراحان زبل بازدید : 428 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

 

« سیمجائه داک» ، شهردار یکی از شهرهای کره که خود دریک توالت متولد شد ، اکنون می‌خواهد در یک خانه1.6 میلیون دلاری به شکل توالتزندگی کند و بمیرد. این خانه برای تبلیغ مبارزه خستگی‌ناپذیر او برای توالت‌های پاک در سراسر جهان طراحی شده است.

aaylw0.jpg

طراحان زبل بازدید : 421 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)


ورودی:

باید طوری باشد که از تجمع افراد در پشت در جلوگیری شود و افراد بتوانند به راحتی بلیط تهیه نمایند و وارد سالن شوند. از لحاظ ابعادی در هر متر مربع حداکثر 6 نفر میتواند قرار بگیرد. اگر افراد به صورت خطی قرار بگیرند (صف) هر 4 نفر 87/1 متر بصورت طولی فضا نیاز داریم پس نتیجه میگیریم اگر افراد بخواهند وارد سالن شوند بهتر است آنها را بصورت خطی سازماندهی کنیم.

طراحان زبل بازدید : 580 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

هدف از نقد اثر ، بهبودی است.

نقد ، هرگونه تلاشی است كه وجهی از حقیقت یك اثر را مشخص كند.

 

در طراحی معماری همیشه از طرح واره به طرح می رسیم و یه به عبارتی از مجمل به مفصّل .

اما در نقد یك بنا ، از طرح به طرح واره می رسیم و از مفصّل به مجمل.

طراحان زبل بازدید : 393 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)


این‌روزها در هر کوی، برزن و خیابانی خانه‌های نیمه‌سازی را می‌بینیم که کارگران در آنها مشغول به ‌کار هستند ولی در بسیاری از آنها دیگر خبری از آجرهای آشنای قدیمی نیست
طراحان زبل بازدید : 444 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

 

معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز مطرح شد . وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود . دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد .

طراحان زبل بازدید : 650 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)


6954_634632522228413828_l.jpg
این سد، حاصل بازطراحی سد هوور بر روی رودخانه کلرادو است که یکی از عجایب هفتگانه دنیای امروز به شمار میرود. اگر روزی این سازه عظیم بتنی ساخته شود، آبی که در پیچ وخم آن حرکت میکند، گذر رودخانه از دره های عمیق و شیارهایی حاصل از عبور آب را برای بازدیدکنندگان تداعی خواهد کرد.

طراحان زبل بازدید : 950 پنجشنبه 09 خرداد 1392 نظرات (0)


دیوار چینی


1-  دیواری كه از آجر فشاری یا با سنگ مخلوط و یا با مصالح دیگر با ملات ماسه سیمان یا ماسه آهك ویا ملات باتارد چیده شده .


2-  نمای دیوار را می توان از ابتدا با نما سازی خارجی پیوسته ساخته و به تدریج بالا ببرد بطوری كه هر رگ آجر چینی قسمت جلوی كار آجر تراشیده گذارده و پشت آنرا از آجر فشاری یا مصالح دیگر می چینند.كه ضخامت و مقاومت هر دیوار بستگی به نوع كار بری آن دارد .كه در این ساختمان بیشتر دیوار چینی هابه وسیله آجر لفتون و آجر فشاری انجام گرفته.


طراحان زبل بازدید : 553 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)
تعریف ستون فلزی :


ستون عضوی است كه معمولا به صورت عمودی در ساختمان نصب می شود و یارهای كف ناشی از طبقات به وسیله تیر و شاهتیر به آن منتقل می گردد و سپس به به زمین انتقال می یابد.
طراحان زبل بازدید : 435 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)


 

افت پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات ، بی مقاومتی خاك و عملكردهای آن پیش می آید . همچنین نوع مصالح مصرفی و اجرای غیرفنی ، سبب نشستهای پی می شود . در مجموع ، بر اثر حركات زمین ، اسكلت بنا حركت می كند و شكستهای مختلف كه شامل تركهای عمیق و یا معمولی و در مواردی به شكل مویی است ، نمایان می شود.
طراحان زبل بازدید : 430 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)
در این سیستم از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن، که از یک نبشی در بال فوقانی و یک تسمه در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده درجان استفاده می شود . برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی،پلی استایرن،طاق ضربی،قالب های موقت فولادی(کامپوزیت) و یا هر پر کننده سبک استفاده می شود.فاصله بین تیرچه ها از  73  تا  100  سانتی مترمتغیر است و بتن روی سقف از  4  تا  10  سانتی مترضخامت دارد.تیرچه ها خود ایستا بوده و نیاز به شمع بندی نداردتیرچه ها به نحوی طراحی شده که به تنهایی وزن بتن خیس وعوامل اجرایی را تحمل می کند . 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
اين سایت براي راحتي انجام پروژه هاي شما دانشجويان و مهندسین محترم ايجاد شده است. شما مي توانيد با يكي از شماره هاي فوق تماس گرفته و سفارش خود را بدهید و طبق نرخ های مصوبه گروه فنی مهندسی طراحان زبل پرداخت هزينه نماييد. شما حتی می توانید پروژه خود را از فروشگاه اینترنتی پروژه های دانشجویی عمران و معماری به صورت آنلاین خریداری نمایید. 09148908462 09148908461 Email:ashakib23@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • هزینه کاشت ابرو
  • سایت رباتک
  • فیلمدرس های طبقه بندی شده خودآموز انگلیسی
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • پیشبر سیویل (گلچین بهترین های مهندسی عمران)
  • امید به افق های روشن
  • پایگاه سرگرمی و تفریحی ثنا
  • نوشته های یه پسر دیوونه
  • همش هوس تو رو داره دلم
  • لاله های پرپر
  • دنیای قشنگ آیدا کوچولو
  • معماران بزرگ
  • خانه معمار
  • رسم نقشه اجرایی سازه
  • مهندسی سازه
  • انجام پروژه نقشه کشی صنعتی
  • انجام پروژه و پایان نامه عمران
  • پایگاه تفریحی سرگرمی قاصدک
  • عمرانکده سپاهان
  • پرتال تخصصی مهندسی عمران
  • دانشنامه عمران
  • طراحی داخلی رایگان
  • انجمن علمی دانشگاه صائب ابهر
  • وبلاگ تخصصی مهندسی عمران-مهندس خالدی
  • انجام پروژه رشته های معماری وعمران
  • خواندنی ها + دیدنی ها
  • محبوبترین پورتال معماری در کشور
  • پایگاه اینترنتی مجنون الحسین
  • ساوالان سازه
  • ▂▃▄▅▆ بــــــ روز ▆▅▄▃▂
  • مرجع تخصصی مهندسی عمران
  • ♥مرکز فروش cd و dvdرانا♥
  • صنعت ساختمان
  • مهندسی کشاورزی- گیاه پزشکی مشهد 91
  • مهندسی عمران
  • ورودی 91 مهندسی عمران لرستان
  • خانه عمران آبیز
  • دانشجویان عمران-دارالفنون(قزوین)
  • مهندسین جوان
  • حفاری و ژئوتکنیک
  • وبسایت تخصصی نرم افزار xsteel
  • شهرسازی دانشگاه بینالود
  • بانک اطلاعات مهندسی عمران
  • مهندسي عمران
  • مهندسی عمران مراغه
  • گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد مراغه
  • زون39 نقشه برداری
  • وبلاگ تخصصی مهندسی عمران(آلاچیق)
  • مرجع دانلود مهندسی عمران گچساران
  • معماران کاشان
  • گسترش موضوعات مهندسی عمران و معماری
  • وبسایت تخصصی کنکور کارشناسی ارشد عمران
  • دانشجویان معماری 89 دانشگاه آزاد ایلام
  • عشق و جوانی
  • وبلاگ خودم
  • انجام پروژه دانشجویی عمران
  • تورک معمار
  • پارس عمران
  • دانشگاه آزاداسلامي واحد مسجد سيلمان
  • بانك مقالات دانشجويي
  • مهندسي عمران و سازه
  • وبلاگ دانشجويان عمران دانشگاه آزاد تبريز
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    چند درصد از مطالب سایت برایتان مفید بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 273
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 386
  • بازدید ماه : 1,158
  • بازدید سال : 5,763
  • بازدید کلی : 334,918
  • کدهای اختصاصی